LamAN inIeY

Monday, March 7, 2011

CiTeR PekTikaL : BoREd BeCoMe HaPPiLY EveR AfTer..( BuLaN PeRtaMa)...

Herm cam mana erk nk start citer post aku nih...Aku start pektikal bulan Jun 2011...Punya la eksited aku pi tempat pektikal aku tu...7.45 a.m aku dah sampai kat ofis...gila!!! awal gila kowt...Tapi sebenarnya aku ikut nasih lecturer aku...dia kata for the 1st day ni pi la awal supaya orang2 ofis bagi tanggapan positif kat aku...so disebabkan aku ni pelajar yang mendengar kata, maka aku pun pi awal...Sampai ja, aku dah nebes tahap cipan kena bakar...peluh merembes gila...baju yg aku pakai yang aku rasa agak cun pagi tadi dah basah kat blakang...nebesnya jangan kata la...pastu aku tunggu kat kerusi menunggu depan bahagian aku diletakkan...pastu dtg seorang pakcik...biarlah aku kenalkan pakcik ni...kat ofis panggil LONG...pastu Long datang tny "nk cari sapa?"...so dengan lemah lembutnya aku menjawab "saya nak lapor diri...hari ni hari pertama saya pektikal kat sini"...wahh penuh kelembutan aku menjawab...walhal aku ni suara seganas mungkin...wakaka...(kutuk diri sendiri)...pastu Long suh aku masuk jumpa CC bahagian tu...dengan penuh kenebesan dan kegabraan aku melangkah penuh lemah masuk lam ofis...hadoi..sebelom citer lbh lanjut meh tgok ofis aku bakal duduki 4bulan tu...nice....1st impression...

walapun tak besar tapi sangat selesa....semua org berada dalam lingkungan yg sama..like a family...

Masuk jer dalam ofis aku jumpa la Encik CC tu...lapor diri bagai dan aku diberi meja tempat aku bertenggeng selama 4 bulan ni...hahaha...tempat duduk aku memang sangat strategik...berada di tengah2 buatkan aku boleh melihat sekeliling aku 360 darjah...jadi dapat la aku melakukan aktiviti terluang aku semasa aku blajar dulu...Aktiviti memerhati gelagat orang atau bahasa remaja seperti aku ni aktiviti meng'usha'...hahaha...kenapa tajuk post aku bored become hapilly ever after...kita mulakan dengan kenapa aku bored...start 1 Jun hingga 30 Jun 2010, dalam masa sebulan nih memang hidup aku kat ofis dilanda kebosanan yang teramat sangat...sebenarnya aku ni tersangat pemalu orang nya...bila tempat abru malu aku menjadi2 sampai sepatah org tny sepatah aku jawab...bila tiba time nk breakfast or unch, kakak2 ofis ajak la aku join depa pi kantin...disebabkan malu tak bertempat dan teramat sangat, aku menolak ajakkan tersebut...bayangkan selama sebulan aku tolak ajakkan kakak2 ofis tuk join depa...gila kan...haha..aku pun tak tau pasai pa...tapi mmg itu perangai aku..hehe...sebulan tu gak aku makan biskut kerng 4 keping ngn air meneral sebotol...tahan plak perot aku dr kul 8a.m sampai 5 p.m...tu sebab malu tak bertempat la...sampai ada kakak ofis sorg tu dah bengang ngn aku sbb selalu aku tolak ajakan dia...tapi akak tu skang dah jd kwn baik aku..hehe...sampai ada sorg tu lelaki la selalu perli aku..."tak payah ajak mas dah kenyang"..hampeh kan...
inilah rupa biskut yang aku makan selama sebulan tu...herm..yummy..yummy...

Masuk minggu ke-2 pektikal aku dah dapat keje yang sangat bnyk...kebetulan tyme aku masuk tempat pektikal aku ada bukak jawatan 0,...so beribu2 la form yang dihantar tuk memenuhi kekosongan yang tak seberapa banyak tu...disebabkan minggu pertama aku tersangat la lenggang kangkung, maka aku diberi tanggungjawab tuk memilih candidates yang layak tuk wat tapisan jer dulu...so aku pun dengan bangga nyer memilih..yer la selama ni mana penah aku tgok forms yang begitu banyak sekali...sampai terhapus muka aku ni dr pandangan org lain...makanya, start lah aku mencari, melihat dan mengagih forms yang layak...lawak pun ada time tu...macam jenis result aku tgok..ader yang dapat result exam yang mmg colourfull tonight la...semua huruf complete...haha..pengalaman aku tu...ader yang letak status sudah bertunang, ada yang gtau depa tu lahir hari Ahad lagi...sedangkan form mintak tahun (e.g: 23tahun),bulan (e.g: 4bulan), hari (e.g: 10hari)...ni ada satu candidate tu letak 19 tahun bulan Mei hari Ahad...mau tak gelak aku sehari kat ofis....mmemang sangat lurus tol...hahaha...tapi dalam gelak2 tu la pengalaman yang kadang2 takder org lain dapat....aku bersyukur sangat diberikan kerja begitu..tu menunjukkan org kat ofis percayakan aku..terima kasih geng ofis bahagian tersebut...hahaha...hah nk tgok meja aku minggu tu tak..jom view...
ni bukan forms...tapi masa yg sama aku kena update fail2 peribadi staff2 kat situ...forms lagi tinggi dr ni...beribu2 la katakan...hihi

So untuk bulan pertama citer pasal pektikal ni sampai kat sini dulu...yang bulan selanjutnya aku akan update kemudian...nk wat satu post sekaligus, teramatlah panjang aku rasakan...so nak tau apa jadi kat aku bulan selanjutnya, tggu post yang akan datang...STORY TO BE CONTINUE...


No comments: