LamAN inIeY

Thursday, March 3, 2011

JoDOh OhH JoDoh...

Herm citer pasal jodoh....memang suatu topik ynag sangt sensitip tol la kat aku...rata2 aku tengok blog kawan2 aku bnyk yng citer pasal jodoh depa skang...tapi adakah depa pasti pasangan depa skang ni adalah jodoh depa??? hah sapa nak jawab...herm...tepuk dada tanya selera...jodoh ni bergantung kepada seseorang tu gak...kadang2 jambatan jodoh dia pendek so tak sampai umuq 20 tahun dah kawin...tapi kalo jambatan jodoh dia panjang alamatnya kena tunggu la sehingga jodoh tu mengetuk hati orang tu...jambatan jodoh panjang??? buat daripada apa erk??? keluli kah??? kayu balak kah??? hahaha...lantak la...aku ada baca kat satu blog ni femes sangat orang tu..beliau berkata " jodoh kita selalu berdekatan ngn kita...cuma kadang2 kita tak perasan bahawa jodoh kita merupakan jodoh sejati yang ditetapkan dalam takdir hidup kita"...dan bagi memudahkan jodoh kita sampai ke destinasi yang dituju tu, tuan/puan jambatan jodoh tu perlu lah membuka laluan di jambatan tu supaya jodoh senang melalui jambatan korang..jodoh yg lambat akan jadi cepat...InsyaAllah...

Terlari plak tujuan post ini dipostkan...haha...sebenar aku cukup stress ngn soal begini...dan soalan berkaitan ini  gak la buatkan aku tak suka nak balik kampung...mesti ader jer mulut yang tersangat manis memerli aku...hish nk plaster mulut kang cakap tak kenang budi dan tak bersopan santun plak..tapi bila biar agak pedih di telinga ni hingga ke ulu hati terasanya...biarlah kan aku nk kawin ke tak g...dah belom sampai seru...lgpun umuq aku baru setahun jagung...dok bising2 apa hal...ayat pedih " dalam keluarga kita ni 24 dah kawin...kalo tak kawin pun dah ada tunang atau calon..hang??"..huh pedih tol ayat ni...sampai ke hari menikam ke sukma kalbu ni...parent ngan kakak2 n abang aku pun tak bising pasal hal ni taw...bila aku bg jawapan tak sampai seru depa kata aku dok bg alasan sama ja...dah memang betol kan seru tak sampai g...nak wat cam mn...hadoi la..ni yg terasa nk fly ke korea ni...hahaha..oppss terambil tajuk post kwn aku plak..haha...

Nak wat cam mn kan...bukan semua orang kita suka, suka balik kat kita..bukan tak penah bukak pintu hati ni tuk 'berkawan' tapi hubungan tu jd up side down...tunggang tebalik jer aku rasa...tunggu punya tunggu tak jadi apa2 pun..tapi aku redha jer..mungkin jodoh aku tak sampai g sebab Allah nk bg yang tebaik tuk aku..hehe..think positive..so terima la qada' dan qadar ni...ehhh aku terima per...ni pun tgh menerima la ni...ngan hati terbuka lagi...hehe...tapi aku jeles ngn kawan aku yang sorang ni...member sekolah...dia baru ja tunang...kenal tak lama pun ngn tunang dia tu daam 3 bulan ja kot...pastu terus tunang...family arrange...so sweet...terasa cemburu yang amat sangat di kala aku mengetahui berita tersebut...pastu skang ni tgh get ready nk kawin...mungkin alam tahun ni gak kot...sedangkan dia la kawan aku yang paling pemalu...akan tetapi dia bakal mendirikan rumah tangga dulu...tu la yang dikatakan jodoh...jodoh dia awal..jodoh aku lambat...tapi aku tumpang gembira ngn dia...tahniah my frend.....

jodoh kita akan sampai...Allah tetapkan setiap makhluk-Nya berpasanga,.redha, usaha,tawakal,dan berdoa...InsyaAllah ada yang terbaik tuk kita... :-)

No comments: